Sport.pl

Jak Oknoplast został sponsorem Interu Mediolan

Producent okien PCW spod Krakowa został jednym z głównych sponsorów Interu Mediolan. - Jak na polskie warunki to dość spektakularny ruch - uważa Tomasz Redwan, specjalista od marketingu sportowego
Sobota, 21 stycznia, przeddzień meczu z Lazio Rzym, który dla kibiców Interu jest niemal tak ważny jak święte derby z AC Milan. Serbska modelka i prezenterka Nina Senicar oraz Claudio Ranieri, trener drużyny z Mediolanu, podczas konferencji prasowej wręczają czarno-niebieską koszulkę z nr. 12 i napisem "Oknoplast" Mikołajowi Plackowi, prezesowi podkrakowskiej firmy. Dzień później nad wypełnionym ponad 50 tysiącami kibiców San Siro, jednym z najsłynniejszych stadionów piłkarskich na świecie, unosi się duży sterowiec z logo Oknoplastu. - Byliśmy sponsorem tego meczu. Dla mnie to było jak spełnienie dziecięcych marzeń. Od zawsze byłem kibicem Interu - nie kryje zadowolenia Placek, który wczoraj wrócił z Włoch.

Inwestycja w jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich to pomysł firmy z Ochmanowa koło Niepołomic na podbicie włoskiego rynku. Produkty Oknoplastu można tam kupować już w mniej więcej 550 sklepach, ale firma walczy o jeszcze lepszą sprzedaż. Została jednym z pięciu tzw. top sponsors Interu. Wczoraj na głównej stronie włoskiego potentata widniały tylko trzy logotypy - Pirelli (sponsora głównego), Nike oraz Oknoplastu. - Znaleźliśmy się w europejskiej ekstraklasie. Inter wybraliśmy spośród kilku włoskich klubów o równie dużej renomie. Uznaliśmy, że ten zespół będzie nam odpowiadał najbardziej. Dlaczego? Bo piłka nożna we Włoszech to religia. Według statystyk 52 proc. Włochów interesuje się piłką nożną, więc informacja o sponsorach idzie w świat - podkreśla Placek.

W niedzielny wieczór pewnie czuł dumę, kiedy mecz z Lazio oglądał z luksusowego sky-boxa. Oknoplast będzie miał go na wyłączność co najmniej do połowy przyszłego roku, czyli do czasu, kiedy wygaśnie umowa z klubem. Ale najważniejsze, że przez półtora roku logo firmy będzie się pojawiać na bandach okalających murawę na San Siro oraz w ośrodku treningowym Interu im. Angelo Morattiego. - Marka Interu jest rozpoznawalna wszędzie w Europie, a my chcemy tworzyć swoją. Jesteśmy jedną z nielicznych firm w Polsce, która stara się budować brand na zachodzie Europy. 99 proc. firm tego nie robi - twierdzi Placek.

Tomasz Redwan, specjalista od marketingu sportowego, przyznaje mu rację: - Oknoplast zdecydował się na dość spektakularny ruch jak na polskie warunki, ale sponsorowanie takiej drużyny jak Inter jest uzasadnione nie tylko z wizerunkowego, ale też czysto biznesowego punktu widzenia. Z pewnością nie chodzi im o walkę o polskiego klienta, ale chcą zwiększyć sprzedaż na włoskim rynku. Warto wspomnieć, że są różne poziomy marketingu i nie zawsze z najwyższego udaje się realizować najważniejsze cele. Być może przedstawiciele firmy będą mieli np. dostęp do tzw. VIP roomu, a tam też robi się biznes.

A jednak Oknoplast miał już przetarte szlaki, bo w europejską piłkę nożną inwestował wcześniej krakowski Comarch należący do Janusza Filipiaka, wkrótce większościowego właściciela Cracovii. Niedawno podpisał umowę z AS Nancy, dzięki której logo jego firmy będzie pojawiało się na koszulkach francuskiego klubu do końca przyszłego sezonu. Wcześniej podobny kontrakt zawarł z niemieckim TSV 1860 Monachium. - Poprzez sport można dotrzeć do największej grupy odbiorców. Mimo wszystko to dość niekonwencjonalny pomysł na promocję, bo rzadko się zdarzało, by polskie firmy decydowały się na podobne ruchy - ocenia Redwan.

Więcej o:
Komentarze (32)
Jak Oknoplast został sponsorem Interu Mediolan
Zaloguj się
  • fan1986

    Oceniono 1 raz -1

    Lepiej sponsorować zagraniczne kluby niż polskie - Okna z Krakowa i Intermediolan ni z gruszki ni z pietruszki. Bezsensu. Pewnie dlatego tak mało w Polsce odbiorców okien Oknoplastu. Zal patrzeć, że nawet "nasi" swoich wspierać nie potrafią....

  • Gość: melas

    Oceniono 8 razy -4

    przypomina mi sie lektura Janko Muzykant.... cudze chwalicie swego nie znacie. Ale cos za cos... Ci z mediolanu i tak maja w dupie ich okna...

  • emkaeljan

    Oceniono 14 razy 8

    Wszędzie na świecie lokalne firmy w pierwszej kolejności wspierają lokalne inicjatywy, a u nas jak widać są tacy co wolą całość wpompować w sąsiadów.

  • Gość: nadal nie

    0

    Haha Polak jak chce to umie ;))

    ---
    http://oskfpogon.futbolowo.pl/

  • bpastuchewicz

    Oceniono 6 razy 6

    LZS Oknoplast-Inter Mediolan

  • kaczy_czubek123

    Oceniono 12 razy -2

    Podobno Hajto był kiedyś przyłapany na przemycie machory do Rajchu?

  • vivalaresistance

    Oceniono 14 razy -8

    Gazeta.pl To ma byc news na czołówke??? To jest dzisiaj najwazniejsze? Chowacie sprawę ACTA na dno serwisu?? Nic wam to nie pomoze ludzie i tak wyjda na ulice!

  • zgr-edo

    Oceniono 16 razy -6

    GW też jest sponsorowana przez Oknoplast ? dziwnym trafem nie można negatywne opniować negatywnie, co niektórych postów wychwalających tą firmę z Ochmanowa, a nie z Krakowa.
    Podatki płacą w Niepołomicach, więc nie powinni w swoim firmowym logo, używać nazwy Kraków.
    Polskie firmy powinny sponsorować polske kluby sportowe.

  • kaczy_czubek123

    Oceniono 4 razy 2

    O tego zawodnika bezskutecznie biją się największe firmy obuwnicze: Adidas, Nike, Puma, Lotto, Fila:

    swir.us/buty-kaczynskiego

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX