Jak Oknoplast został sponsorem Interu Mediolan

Claudio Ranieri, trener Interu, modelka Nina Senicar, Mikołaj Placek prezes Oknoplastu

Claudio Ranieri, trener Interu, modelka Nina Senicar, Mikołaj Placek prezes Oknoplastu (inter.it)

Producent okien PCW spod Krakowa został jednym z głównych sponsorów Interu Mediolan. - Jak na polskie warunki to dość spektakularny ruch - uważa Tomasz Redwan, specjalista od marketingu sportowego
Sobota, 21 stycznia, przeddzień meczu z Lazio Rzym, który dla kibiców Interu jest niemal tak ważny jak święte derby z AC Milan. Serbska modelka i prezenterka Nina Senicar oraz Claudio Ranieri, trener drużyny z Mediolanu, podczas konferencji prasowej wręczają czarno-niebieską koszulkę z nr. 12 i napisem "Oknoplast" Mikołajowi Plackowi, prezesowi podkrakowskiej firmy. Dzień później nad wypełnionym ponad 50 tysiącami kibiców San Siro, jednym z najsłynniejszych stadionów piłkarskich na świecie, unosi się duży sterowiec z logo Oknoplastu. - Byliśmy sponsorem tego meczu. Dla mnie to było jak spełnienie dziecięcych marzeń. Od zawsze byłem kibicem Interu - nie kryje zadowolenia Placek, który wczoraj wrócił z Włoch.

Inwestycja w jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich to pomysł firmy z Ochmanowa koło Niepołomic na podbicie włoskiego rynku. Produkty Oknoplastu można tam kupować już w mniej więcej 550 sklepach, ale firma walczy o jeszcze lepszą sprzedaż. Została jednym z pięciu tzw. top sponsors Interu. Wczoraj na głównej stronie włoskiego potentata widniały tylko trzy logotypy - Pirelli (sponsora głównego), Nike oraz Oknoplastu. - Znaleźliśmy się w europejskiej ekstraklasie. Inter wybraliśmy spośród kilku włoskich klubów o równie dużej renomie. Uznaliśmy, że ten zespół będzie nam odpowiadał najbardziej. Dlaczego? Bo piłka nożna we Włoszech to religia. Według statystyk 52 proc. Włochów interesuje się piłką nożną, więc informacja o sponsorach idzie w świat - podkreśla Placek.

W niedzielny wieczór pewnie czuł dumę, kiedy mecz z Lazio oglądał z luksusowego sky-boxa. Oknoplast będzie miał go na wyłączność co najmniej do połowy przyszłego roku, czyli do czasu, kiedy wygaśnie umowa z klubem. Ale najważniejsze, że przez półtora roku logo firmy będzie się pojawiać na bandach okalających murawę na San Siro oraz w ośrodku treningowym Interu im. Angelo Morattiego. - Marka Interu jest rozpoznawalna wszędzie w Europie, a my chcemy tworzyć swoją. Jesteśmy jedną z nielicznych firm w Polsce, która stara się budować brand na zachodzie Europy. 99 proc. firm tego nie robi - twierdzi Placek.

Tomasz Redwan, specjalista od marketingu sportowego, przyznaje mu rację: - Oknoplast zdecydował się na dość spektakularny ruch jak na polskie warunki, ale sponsorowanie takiej drużyny jak Inter jest uzasadnione nie tylko z wizerunkowego, ale też czysto biznesowego punktu widzenia. Z pewnością nie chodzi im o walkę o polskiego klienta, ale chcą zwiększyć sprzedaż na włoskim rynku. Warto wspomnieć, że są różne poziomy marketingu i nie zawsze z najwyższego udaje się realizować najważniejsze cele. Być może przedstawiciele firmy będą mieli np. dostęp do tzw. VIP roomu, a tam też robi się biznes.

A jednak Oknoplast miał już przetarte szlaki, bo w europejską piłkę nożną inwestował wcześniej krakowski Comarch należący do Janusza Filipiaka, wkrótce większościowego właściciela Cracovii. Niedawno podpisał umowę z AS Nancy, dzięki której logo jego firmy będzie pojawiało się na koszulkach francuskiego klubu do końca przyszłego sezonu. Wcześniej podobny kontrakt zawarł z niemieckim TSV 1860 Monachium. - Poprzez sport można dotrzeć do największej grupy odbiorców. Mimo wszystko to dość niekonwencjonalny pomysł na promocję, bo rzadko się zdarzało, by polskie firmy decydowały się na podobne ruchy - ocenia Redwan.

Komentarze (32)
Jak Oknoplast został sponsorem Interu Mediolan
Zaloguj się
  • Gość: lol

    Oceniono 15 razy 13

    z artykułu wynika, że mają sporą siec sprzedaży we Włoszech, więc wybrali taki a nie inny sposób promocji. To chyba dobrze, że kolejna polska firma jest znana poza granicami naszego kraju

  • flyte11

    Oceniono 13 razy 11

    Serdeczne gratulacje za odwazny krok. Tak jak stwierdzil pan Placek, niewiele firm, choc bardzo dobrych, promuje swoje produkty na zewnatrz kraju.
    Nie sztuka jest sprzedawac produkty za 30% ceny innej firmie, ktora tylko doklada logo i sprzedaje bbb. drogo. Sztuka jest budowac swoja marke oparta na jakosci.
    Nie kibicuje ani Interowi, ani nie przychylam sie do zadnego z producentow, ale ciesze sie ze produkty z PL beda docelowo sprzedawane za granicami.

  • emkaeljan

    Oceniono 14 razy 8

    Wszędzie na świecie lokalne firmy w pierwszej kolejności wspierają lokalne inicjatywy, a u nas jak widać są tacy co wolą całość wpompować w sąsiadów.

  • bpastuchewicz

    Oceniono 6 razy 6

    LZS Oknoplast-Inter Mediolan

  • sirseb

    Oceniono 9 razy 3

    gratulacje!
    forza inter!

  • kaczy_czubek123

    Oceniono 4 razy 2

    O tego zawodnika bezskutecznie biją się największe firmy obuwnicze: Adidas, Nike, Puma, Lotto, Fila:

    swir.us/buty-kaczynskiego

  • Gość: nadal nie

    0

    Haha Polak jak chce to umie ;))

    ---
    http://oskfpogon.futbolowo.pl/

  • fan1986

    Oceniono 1 raz -1

    Lepiej sponsorować zagraniczne kluby niż polskie - Okna z Krakowa i Intermediolan ni z gruszki ni z pietruszki. Bezsensu. Pewnie dlatego tak mało w Polsce odbiorców okien Oknoplastu. Zal patrzeć, że nawet "nasi" swoich wspierać nie potrafią....

  • romikus

    Oceniono 5 razy -1

    Ciekaw jestem czy oni mają już we Włoszech swojego " ojca chrzestnego"?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Ekstraklasa 2015/16

lp. Drużyna M Pkt Br. Zw. R Por.
1 Legia Warszawa 37 43 70-32 21 10 6
2 Piast Gliwice 37 40 60-45 20 9 8
3 Zagłębie Lubin 37 38 55-42 17 9 11
4 Cracovia Kraków 37 36 66-50 16 10 11
5 Lechia Gdańsk 37 32 53-44 14 10 13
6 Pogoń Szczecin 37 30 43-43 12 17 8
7 Lech Poznań 37 27 42-47 14 6 17
8 Ruch Chorzów 37 21 40-60 11 8 18
9 Wisła Kraków 37 32 61-45 12 15 10
10 Śląsk Wrocław 37 31 41-46 12 12 13
11 Jagiellonia Białystok 37 28 46-62 13 6 18
12 Korona Kielce 37 27 39-45 10 15 12
13 Termalica Nieciecza 37 26 39-50 10 12 15
14 Górnik Łęczna 37 24 40-53 10 9 18
15 Górnik Zabrze 37 23 38-51 6 18 13
16 Podbeskidzie 37 20 45-63 9 12 16

  • Grupa mistrzowska
  • Grupa spadkowa