Sport.pl

Świetna wiadomość dla Kamila Stocha - w końcu ma sponsora!

Atlas, producent chemii budowlanej został nowym sponsorem 27-letniego Stocha. Logo firmy będzie na kasku zawodnika. Oficjalnie zostanie to ogłoszone w południe w Wiśle, gdzie w czwartek odbędzie się konkurs Pucharu Świata.
Facebook? » | A może Twitter? »


To świetna wiadomość dla podwójnego mistrza olimpijskiego, bo z powodu kontuzji i słabszych wyników mógł zacząć wątpić w pozyskanie sponsora. A to oznaczałoby dla niego stratę setek tysięcy złotych.

- Rzeczywiście, z powodu kontuzji część potencjalnych sponsorów czy partnerów się wycofała, zaprzestała rozmów, część wstrzymała decyzje. Takie negocjacje to czasochłonna operacja, nikt nie podejmie decyzji z dnia na dzień - przyznał Stoch w rozmowie ze Sport.pl.

Reklamodawcy dla Stocha szukała jego żona - Ewa. Sprawa nie była jednak łatwa, bo przed rozpoczęciem sezonu nie udało się podpisać umowy, a później pozycja negocjacyjna Stocha spadała. Nowy sponsor miał być ogłoszony na początku sezonu w niemieckim Klingenthal, ale 27-letni zawodnik nabawił się kontuzji kostki podczas treningu i był operowany. Pierwszy raz w zawodach wystartował dopiero podczas Turnieju Czterech Skoczni. - Może potencjalni sponsorzy myśleli, że w ogóle nie wystartuję w tym sezonie? - zastanawiał się Stoch.

Teraz jednak zawodnik może już spokojnie skupić się tylko na sporcie, bo pieniądze za reklamę wyłoży Atlas. A kask to największy skarb każdego skoczka. Jest najlepiej widoczny i można dostać duże pieniądze za sprzedanie go jako powierzchnię reklamową. Pozostałe miejsca, m.in. na kombinezonie, goglach czy nartach, co do centymetra kwadratowego wyliczone przez Międzynarodową Federację Narciarską (FIS), należą do krajowych związków do klubu.

Stoch startował bez logo na kasku od sierpnia, kiedy wygasła jego czteroletnia umowa z 4F. Z naszych informacji wynika, że dostawał od niej rocznie ok. 400 tys. zł.

Po ostatnim sezonie, w którym Stoch zdobył dwa złote medale olimpijskie i wygrał Puchar Świata, wartość marketingowa skoczka bardzo wzrosła. - Ile może kosztować reklama na kasku? To zależy od bardzo wielu czynników. Nie da się rzucić kwoty, ile Kamil jest warty. Było 400 tys. zł? To z całą pewnością kilkakrotnie więcej. To zależy, czy myślimy tylko o kasku, czy o udziale w promocjach, akcjach czy kampaniach reklamowych - podkreśla Tomasz Redwan, specjalista ds. marketingu sportowego.

Atlas jest sponsorem także kierowcy wyścigowego Macieja Steinhofa oraz windsurfera Pawła Tarnowskiego.

Więcej o:
Komentarze (2)
Świetna wiadomość dla Kamila Stocha - w końcu ma sponsora!
Zaloguj się
  • morfeusz_1

    0

    No i gites pompes malines, a teraz ....

    Leeeeeeeeeeeeeeeeeć Kaaaaaaaaaaaaamil Leeeeeeeeeeeeeeeeeeć !!! ®
    --
    Jestem Morfi i jestem z Polski

  • kono2291

    0

    Gdzie ci hejterzy, którzy twierdzili, że "chciał za dużo to stracił". A tu taki surprise:D:D:D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX